al aardig ingewerkt - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Marianne Mosselaer - WaarBenJij.nu al aardig ingewerkt - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Marianne Mosselaer - WaarBenJij.nu

al aardig ingewerkt

Blijf op de hoogte en volg Marianne

12 Januari 2016 | Bonaire, Kralendijk

Zo vandaag een best drukke dag gehad 7 patiënten. Dat lijkt natuurlijk voor Nederlandse begrippen niet veel maar als de ambulance de patiënt moet gaan halen ben je zomaar de helft van je personeel kwijt. En het EPD is nog maar net een beetje geïmplementeerd, alleen de SEH/OK. Dus je kunt je triage en verpleegkundige/ambulance gegevens in de computer zetten en ze vervolgens bij opname uitprinten. Overigens hebben wij hier ook het fenomeen zelfverwijzers, die vrijwel altijd naar de HAP aan de overkant worden gestuurd. Als seh-verpleegkundige mag je alleen zelf pcm geven voor de rest van alle handelingen en toedienen medicatie heb je doktersvoorschrift nodig. Opiaten worden iedere dienst dubbel gecheckt.
We hebben hier uiteraard veel duikersincidenten zo ook vandaag. Verder is de air ambulance deze week 3x uitgevlogen naar Colombia Bogota.
Voor het lab en röntgen moet je alle aanvragen/afnames zelf wegbrengen, buizenpost kennen we niet. Wel hebben we een schitterend chineese vinger tool, 1 size fits all vingers.

• 13 Januari 2016 - 00:06

Maria Uit Panningen:

Hallo Marianne,
    Dank voor je bericht! Het gaat daar allemaal heel anders dan in Nederland, natuurlijk even wennen, maar er zijn nu eenmaal regels overal..
    Vanmiddag was Jack nog hier om een kopje koffie te drinken, maar dat weet je natuurlijk al....hij had een sollicitatie hier in Panningen. En, fijn dat hij de buitenkraan heeft afgesloten, nu weet ik het waar die zit.
    Eind deze week gaat het vriezen. Bij jou daar warm....kun je het een beetje aan die hitte?
    Werkse en geniet er van!
    Liefs,Maria

• 25 Januari 2016 - 21:09

Hugo:

klinkt goed allemaal daar.
    Maak eens een foto van die chinese vinger, ben wel benieuwd hoe die eruit ziet